Returnering og reklamation

Ved al handel hos Rough Aps.dk følger 14 dages fortrydelsesret. Fortrydelsesretten gælder fra den dag en bestilling er modtaget eller afhentet i en pakkeshop. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, søndag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den efterfølgende hverdag.

Hvis du ønsker at benytte dig af fortrydelsesretten, må varerne udelukkende være prøvet på, og de originale prismærker må ikke aftages. Her menes, at varerne skal være behandlet på samme måde, som hvis man stod med en vare i en fysisk butik.

Returnering:

Hvis du vil returnere en vare købt online, skal det gøres inden for 14 dage, fra ordren er modtaget eller afhentet i en pakkeshop. Venligst bemærk, at alle produkter skal returneres med deres originale prismærker, i ubrugt tilstand og i original emballage.

Du kan returnere dit køb ved at sende varerne retur til webshoppen eller gratis returnere dit køb i vores fysiske butikker.

  • Hos Rough.dk ombytter vi ikke. Fremgangsmåden er således at, du sender de varer retur du ønsker i en anden størrelse, eller style, hvorefter du går ind og lægger en ny ordre.
  • Ved returnering til webshop, skal du logge ind med dit faktura nummer samt den E-mail adresse, som er anvendt ved købet. Når du er logget ind, sætter du flueben i den style du ønsker at returnere. Herefter kan du enten vælge at printe din returformular, eller sende den på mail. Øverst i Venstre hjørne kan du printe din returlabel.Benytter du dig af denne, vil vi ved modtagelse af pakken, fratrække 45 kroner i fragtgebyr fra din tilbagebetaling.
  • Vælger man at bruge egen label, skal man være opmærksom på, at vi ikke har mulighed for at erstatte forsvundne pakker. Sendes en pakke retur med anden pakkeleverandør end GLS, vil du blive pålagt alle omkostningerne. Retursedlen er nødvendig for, at vi kan identificere din bestilling, når vi modtager den på vores returlager, det er derfor vigtigt, hvis du ikke sender den elektronisk, at du vedlægger retursedlen.
  • Retursedlen er nødvendig for, at vi kan identificere din bestilling, når vi modtager den på vores returlager. Derfor er det vigtigt, hvis du ikke sender den elektronisk, at du vedlægger retursedlen.
  • Ved returnering i butik, skal du medbringe den vedlagte faktura fra pakken. Returseddel eller fremvisning af faktura på mobil/tablet vil ikke anses som værende en gyldig faktura.
  • Køber du i en af vores butikker, skal du være opmærksom på, at varerne skal returneres der. Vi har ikke mulighed for at returnere et køb fra butik, på webshoppen.
  • Du er altid velkommen til at sende flere retur pakker sammen, dette skal blot informeres i kommentarfeltet til din retur. Bemærk at når du sender flere pakker sammen, vil der kun være dækning på den der er scannet hos GLS. Såfremt at pakken skulle gå tabt hos GLS, bliver kun pakken, som tilhører labelen erstattet.

 

Du har ansvaret for pakken indtil den er modtaget hos Rough Aps, samt at den er forsvarlig indpakket ved returnering. Du kan med fordel tage et billede af den returlabel, som du sætter udenpå pakken.

Husk altid at gemme den kvittering du får udleveret af postfirmaet, så du i tilfælde af, at pakken skulle blive væk, kan søge erstatning. Du kan spore din pakke på www.gls.dk med det 10-12-cifrede trackingnummer, som står på den kvittering du har fået udleveret.

Når vi modtager pakken, vil vi gennemgå varerne. Du får tilbagebetalt det beløb, der er indbetalt til os ved købet. Vi behandler din returnering inden for få dage og senest indenfor 7 hverdage. Når en refundering fra Rough Aps er færdigbehandlet, kan det tage op til 4 bank dage før de tilbagebetalte penge kan ses på din konto. Beløbet bliver overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med.

Bemærk:

Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi:

  • Du reelt har taget varen i brug
  • Varen bærer præg af udefrakommende lugte såsom parfume eller røg eller viser anden tegn på brug/slitage
  • Den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den
  • Du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes egenskaber, art eller den måde, som den fungerer på
  • Varens prismærke eller emballage mangler eller er i betydeligt forringet stand i en grad, der påvirker varens værdi. Emballageposer til tøjet må gerne åbnes.

 

Reklamations regler:

Vi anbefaler du altid tjekker din vare ved modtagelse, for fejl og mangler, inden du fjerner de originale prismærker og smider emballagen ud.

Når vi har modtaget din vare, undersøger vi fejlen og refunderer herefter pengene hurtigst muligt, hvis reklamationen er berettiget og rettidig. Du bedes venligst altid kontakte os pr. telefon på 45868886 eller 45868858 eller mail; info@rough-sweet.dk, førend en reklamation returneres.

Hvis du har fundet fejl eller mangler på varen, kan du reklamere inden for rimelig tid, efter du har modtaget din vare. Hvis du sender os en e-mail, kan du med fordel vedhæfte et eller flere billeder af den beskadigede vare. Dette vil afhjælpe den videre behandling af din reklamations sag.

Rough Aps er omfattet af den danske købelov, som stiller dig 2 års reklamationsret, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du kan få en mangelfuld vare enten repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Hvis en fejl opstår efter 0-6 måneder, er det Rough Aps ansvar, at bevise fejlen ikke var tilstede, eller at produktet ikke er behandlet efter retningslinjerne. Opstår fejlen 6-24 måneder efter køb, er det forbrugerens ansvar at bevise, at produktet er behandlet på almindelig vis og at fejlen er opstået på grund af en produktions fejl.

Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Se venligst afsnittet om materiale vejledning.

Adresse:

Du kan også vælge at returnere din pakke til Rough Aps via andet postfirma end GLS. Omkostningerne ved brug af andre postleverandører eller pakker sendt pr. efterkrav, vil blive pålagt køber.

Pakken skal sendes til:

Rough & Sweet
Farum Bytorv 49
3520 Farum
Danmark